2011. június 6., hétfő

Tissot Tour de Pelso 2011.06.04.












Fantasztikus hangulatban és rekkenő hőségben került sor (most már kimondhatjuk) Magyarország legnépesebb kerékpáros, teljesítmény alapú rendezvényére 2011. június 4.-én. A Tissot Tour de Pelso (204 km), a Shimano Balaton Maraton (204 km), a PORT.hu Tihany Túra (76 km)és a Capriolo Panoráma túra (25 km) futamai 1980 indulót vonzottak, a rendezvény ezzel túlszárnyalta az eddig itthon vezető mountain-bike maraton indulói létszámát.

A szervezők részéről a 204 km-es távon az amatőr és a "profi" mezőny szétválasztása kiváló ötletnek bizonyult, egyben ez lehet a hazai országútis amatőr "versenysport" új irányvonala is, a mezőnyben mindenki nagy elégedettséggel nyugtázta, itt bizony nem kell a rajt után egyből hatvannal menni, hanem konstans tempóban is lehet teljesíteni ugyan azt a távot. A Shimano Balaton Maratonon közel ezren indultak és igen figyelemreméltó, 38 km/h-ás átlaggal teljesítette az élboly a távot. Ha figyelembe vesszük, hogy ezen a futamon a kísérés (így a frissítés) sem volt megengedett, a 35 fokos kánikulában, ez tovább emeli a munka után és hétvégén bringázó, korábban profi múlttal nem rendelkező tömeg teljesítményét.


Antal Balázs beszámolója:

Június 4.-én a Siófokról rajtoló Balaton Maratonon vettem részt, több Mazsolással együtt.

Szinte minden körülmény a tökéleteshez közelített: télen és tavasszal elég sokat tudtam edzeni; jó volt az idő; nagyon jól éreztem magam; az első 85 km-en Keszthelyig ( 43-as átlagsebesség mellett ) nevetséges 130-as átlagpulzusom volt; nem keveredtem semmilyen kényes szituációba... Aztán egy korábbi megbeszélés szerint Norbival (Bánki) kiálltunk Vonyarcvashegynél egyéni frissítőre. Innét kezdődtek a gondok: nem sikerült visszakapaszkodni a korábbi élbolyhoz, mely elég egységes, masszív , kb. 80 fős bolyt jelentett. Az erős, kavargó szembeszél sem a magányosoknak kedvezett. Egészen Szigligetig próbálkoztam, immár egyedül. a felzárkózással, reménytelenül. Innét a saját tempómban tekertem, többségében egyedül, kisebb részben a Pelso Kupáról ( ők 18 perccel előttünk rajtoltak) le-le szakadó emberekhez csatlakozva a szélben. Csopak környékén kezdtem magamra találni, aztán Kenesétől az oldal-, kicsit később a hátszél már elvitt a célig.

Összességében kicsit csalódott vagyok. Szerettem volna az eddigi legjobb időmet ( 5ó 25p ) megjavítani, vagy megközelíteni és azt gondolom -ahogy írtam is- minden körülmény adva is volt - mellyel sajnos nem tudtam élni . Talán majd jövőre.. A saját mérésem szerint 5ó 51p lett a vége.

Persze egy ekkora mezőnyben mindig nagy élmény tekerni, nagyon jól éreztem magam fizikailag is és persze sok tapasztalatot is gyűjtöttem.


Bánki Norbert beszámolja:


Siófok,Balaton Maraton 2011.06.04.

Az elmúlt hét időjárása nem éppen a legtökéletesebb bringás idő volt, hol esett, hol fújt a szél….

De szombat reggel minden úgy látszott hogy tökéletes lesz.reggel kissé felhős,párás idő fogadott minket Balázzsal Siófokon.

Mire felnyergeltük lovainkat már sütött is a nap, egy enyhe kis széllel, ami elvitte a maradék felhőket.

Reggel regisztráció,nevezés,rajtszám fel,és egy kis bemelegítés,majd irány a rajt színhelyére, mi ketten az A depóból vágtunk neki a 202km-nek.

A tervezettől kicsit eltérően, vonatindulás miatt pár percet késett a rajt.Aztán elindultunk, hát nem valami teljesítménytúrás tempóban!

A mezőny elejével mentünk,nagyon jól éreztük magunkat,nagy tempóban.Bmária után volt egy bukás.Egy versenyző eltájolta magát és a dinnyeárust elnézte frissítő állomásnak.Itt jó sokan összeakadtak,szerencsére ki tudtam kerülni,viszont elszakadtam Balázstól.A mezőnyt a keszthelyi elkerülő úton értem be,majd Vonyarcvashegyig ismét együtt a 80-90 fős bollyal.Itt volt egy beiktatott egyéni frissítő pontunk,amit utólag már megbántunk.sajnos leszakadtunk és nem sikerült utolérni az élbolyt.Aztán Balázst is elvesztettem.Picit mérges voltam magamra,hogy miért is álltam meg,hiszen mindenem volt még, étel,ital,erő,kitartás….

A hirtelen megállás a frissítőnknél megállította lábamat, nem tudtam felzárkózni Balázsra.Na innét következett a szenvedés.Hol egyedül,hol pedig 2-3fős emberkékhez csatlakozva próbáltam amagamat egyre feljebb húzni.A szél sajnos nem kedvezett az északi parton,egyszer innét,egyszer onnét fújt,tovább lassítva minket.A vége 6ó6p lett.

Összegezve kicsit csalódott voltam,de ne legyünk telhetetlenek.

Jövőre nem állunk meg frissíteni csak haladunk a halálos iramban haladó élbollyal!

Tanulságos, tapasztalatot adó „kis karika” volt!


Varga Istvám beszámolója:


Mi szombaton hajnalban két autóval indultunk Keszthelyről 4 mazsolás Jokesz Tamás, Jakabos Gyuri, Tamási Bálint jómagam valamint egy leendő tagunk Stefanics Dani és egy régi "motoros" volt Olimpik alapító Szelestei Péter aki nem mellékesen 65-ös évjárattal 5:23-at ment, összetett 43. hellyel. Gratula neki!!!

A rajt előtt találkoztunk a többi mazsolával Balázzsal és Norbival Siófokon,valamint a Pelso-ra nevező Szabó Péterrel aki már előző nap elhozta a rajcsomagunkat. Köszi Péter és Szép volt a 6:39. Az időjárás nagyon ideálisra fordult az előrejelzésekkel ellentétben. Hihetetlen élmény a rajtnál a jóval több mint 1000párszáz kerekessel elindulni. Hamar 40-45ös tempó lett a mezőny középső részében is ahol rajtoltunk (C Depó ) de sajna az élmezőny rendesen elhúzott. Kb 5 perccel később értünk a rajtvonalhoz mint az eleje és a lassú rajtból semmi sem lett. A nagy mezőnyben mi mazsolások elvesztettük egymást de Jakabos Gyurival mi jó darabig együtt tudtunk menni, a többiek elhúztak. Keszthely mekinél álltunk meg először (Családi) frissíteni, volt vagy 20 fős szurkoló táborunk. Itt értem utol Bálintot és Gyurit. Innen feltöltődve erővel már 3-an mentünk nagyon sokáig szépen váltogatva, de Zánka után elkezdtem görcsölni, leszakadtam innen már zömmel egyedül mentem a hátralévő távon. De a görcsök később már elmaradtak, köszönet Judynak a hasznos tanácsokért amivel ellátott az étkezést ivást illetően és a High5 energia zseléknek. Végül a mezőny első harmadában végeztem 7:19-el ami 1,5 órával a tavalyelőtti és fél órával a tavalyi időm előtti. Nagyon jól éreztem magam, jövőre ugyanitt, és még javítok, remélem akkor már mazsis mezben tudunk indulni.


EREDMÉNYEK:


időeredmény összetett hely. korcsoportos hely.

Szabó Péter : Pelso Kupa 6:39:29 218. 88.

Bánki Norbert : Balaton Maraton 6:06:56 103. 23.

Jakabos György : -"- 6:56:43 235. 93.

Tamási Bálint : -"- 6:59:52 248. 58.

Varga István : -"- 7:19:53 316. 96.

Antal Balázs : -"- 5:51:14 79. 23.

Stefanics Daniel : -"- 7:19:40 315. 6. !!!!.

Szelestei Péter : -"- 5:23 46. 13.
Jokesz Tamás : -"- 6:20





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése