2013. július 10., szerda
2013. június 12., szerda
Shimano Balaton Maraton 2013
Sziasztok!
Hideg (12-14 fok), zuhogó eső, csúszós
utak - ezek fogadták a kerekeseket , többek között a Balaton Maraton
résztvevőit Siófokon, június első napján.
Később szerencsére az eső elállt és szépen felszáradt az aszfalt is.
Jómagam
a C depóból voltam kénytelen indulni ( nagyjából 4 percig csak álltunk a
rajtot követően ), ezért mindjárt az elején nagy tempóval eredtem a
mezőny eleje után.
Szinte eseménytelenül, nem túl acélos
tempóban haladtunk. Feleségem és lányom frissített Keszthelyen, innét
már tempózgattunk is, közben utolérve a Pelso mezőnyének lemaradozó
részét. A két mezőny keveredése kb. 200 kerekest hozott össze, némileg
kavarodást is okozva.
Kenese előtt egy autóbaleset miatt
állították meg a versenyt, itt kb. 5 percet veszítettünk az összidőből,
de gyorsan megoldották a rendőrök a helyzetet, akik egyébként kiválóan
terelgették az autósokat a teljes távon, segítve haladásunkat. Az
akarattyai emelkedőhöz érve heten megléptek, eldöntve az élmezőny
helyezéseit. Nagyjából ötvenen maradtunk üldözők, mezőnyhajrával érkezve
a célba.
Az időm , az autóbaleset késedelmét leszámítva
szinte ugyanaz , mint tavaly (5:16:56), ami összetettben a 34.,
kategóriámban a 15. helyre volt elég.
Antal Balázs
2013. május 17., péntek
Csillagtúra
Időpont: 2013.06.02. Vasárnap
A túra leírása:
2012-ben a Hévízi és a Zalakarosi Kistérségek 10 kerékpáros
pihenőt építtettek pályázati úton a Kis-Balaton
és Hévíz környékén.
Hosszú túra: 10 pihenő érintésével vissza a
Nagy mezőre
Rövid túra: 7 választott pihenő érintésével
vissza a Nagy mezőre
Nevezés:A túra napján 9:30-9:50 között
lehet nevezni a gyenesdiási Nagy mezőn. 500Ft/ fő( 18 év felett)
9:50:eligazítás
Nevezési díj: 0-6 év: ingyenes, 6-12 év: 750 Ft, 13- :1500 Ft Mazsolásoknak: 750 Ft
A rajt :10:00. A kijelölt pontok érintési
sorrendje, elérési útvonala szabadon választható, bármilyen, emberi erővel
hajtott kerékpár választható ( MTB, országúti,city, trekking, stb.)
Minden induló kap egy lapot, amin a neve szerepel, valamint
a 10 pont adatai. Minden pihenőnél egy A4-es lapról le kell szedni 1 db számmal
jelzett matricát, azt a saját lapra ragasztani a kijelölt helyre. Így
igazolható a pont érintése. Beérkezéskor az idő bejegyzésre kerül.
A túra ideje alatt sem útvonalbiztosítás, sem írányítás
nem lesz, a KRESZ szabályai érvényesek a teljes távon!!!
Mindenki a saját felelősségére kerékpározik, a
kiírásban leírtakat elfogadja és ezt nevezéskor aláírásával megerősíti.
Limit idő: 15 :00
A két távon leggyorsabb hölgy és férfi különdíjat kap. További
ajándékok sorsolással kerülnek kiosztásra, 15:00-kor az ott lévő, valamely
távot szabályosan teljesítők között.
Eredmények, információk: www.spinningkeszthely.hu
A 10 pont adatai:
- Rezi vár: 487 magasságban (a túra
legmagasabb pontja), a Rezi településtől 5 km-re található. A faluból kijelölt,
erdészeti, kavicsos út vezet fel, a végén két lehetőség is választható, egy
hosszabb ( 700 m),
tekerhető szakasz és egy gyalogút,nagyon meredek résszel. Ez utóbbi rövidebb (300 m).
GPS adat: 46,86449 ; 17,24056 magasság: 487 m
-Cserszegtomaj: A pihenő az ismert
várszínház tövében található, közvetlenül az út mellett, jól látható helyen.
Barát utca
GPS: 46,80395 ; 17,21748 magasság: 184 m
-Nemesbük: Ez a pihenő a Hévíz-Nemesbük
útvonalon áll, szintén közvetlenül az út mellett, jól látható helyen. A
Szőlőhegyi út és a Ló hegyi út találkozásánál.
GPS:46,81621834
; 17.1562564373
-Hévíz:A Hévízi pihenő az Ady utcán, az új
kerékpár út mellett egy kanyarban található.
GPS: 46,78029 ; 17,18841 magasság: 131 m
-Alsópáhok: A hévízi pihenőtől alig 1 km-re,
a kerékpár út és a sportpálya mellett.
Hévízi út
GPS: 46,54751 ; 17,17516
magasság: 125
-Felsőpáhok: Ez a pihenő egy aszfaltos
mezőgazdasági, kerékpár út mellett, Felsőpáhoktól 400 m-re, szántóföldek
mellett épült. Talán ez a legnehezebben megtalálható pont.
Két irányból
megközelíthető:
1. A nemesbüki pihenőtől Hévíz
írányába indulva, a lejtő alján egy éles kanyart követően, egy magányos ház után
az útról jobbra kanyarodunk, kb 10m-es kavicsos szakasz után egy jó minőségű
mezőgazdasági úton haladjunk egyenesen 500 m-t, és az ott lévő kereszteződésnél
kanyarodjunk ismét jobbra. Erről az útról ne térjünk le. Egy rövid alagút után
megtaláljuk a pihenőt.
2. Hévíz, vagy
Alsópáhok irányából érkezve, a felsőpáhoki templomnál kanyarodjunk jobbra,
kövessük a Széchenyi utcát kb. 1km hosszan.
GPS: 46,79270 ; 17,15946
magasság: 186 m
-Sármellék: A pihenő a falu közepén, a 76-os
főút mellett található.
Dózsa György utca
GPS: 46,70937 ; 17,16844
magasság: 128 m
-Zalakomár:Ez a helyi önkormányzat
pihenőjének udvarán található. A kapu nyitva lesz.
Petőfi utca 8.
GPS: 46,54749 ; 17,17520 magasság: 120 m
-Galambok: Az állomás a Galambok- Zalakaros közötti
kerékpár út mellett, közvetlenül Galambok kezdetén van.
GPS: 46,53260 ; 17,12666 mag: 133 m
-Garabonc: Zalakaros-Garabonc közötti
kerékpár út mellett, 200 m-rel Garabonc előtt áll.
GPS: 46,57599 ; 17,12354 mag: 120 m
Frissítő: Zalakomári és a Nemesbüki pihenőnél: víz, üdítő, gyümölcs, keksz,
pumpa.
10:30-14:00 között
Támogatók:
Takács Apartmanház, Hévíz: www.takacs.hu
Orosz Zoltán ács vállalkozó, Nemesbük
2013. május 12., vasárnap
III. Cube Velencei-tó Maraton 2013.05.11
Sziasztok!
Végre verseny! Tihany-kupa, ill. Apátistvánfalva elhalasztva, kiéhezve vártam a III. Cube Velencei-tó Maratont. Táv: 129 km, csúnya emelkedőkkel.
Nem
igazán derűs, mint inkább borús időben autókáztam Velence felé, még az
is megfordult a fejemben, hogy én is megfordulok hazafelé. (Ez nem
dalszöveg...)
Zuhogó esőben és nagy szélben kellett bemelegíteni, de aztán elállt az eső és a szél is, szerencsénkre.
A
lassú rajt után nem sokkal két szökevény csoport is meglépett 11 fővel,
a későbbi győztes Cador Ridával, csapattársával Pelikán Jánossal és más
" jó " nevű kerekesekkel.
A
főmezőnyben kb.30-an maradtunk, több kevesebb sikerrel üldözve az
elejét. Jól és időben frissítettem, ezzel nem volt gondom. Nagyon
figyelni kellett a még helyenként csúszós, rossz minőségű emelkedőkön (
!!! ), többen defektet is kaptak. Szerencsére az ereszkedéseknél jó volt
az aszfalt minősége.
Szokás
szerint az első harmad után kezdtem jól érezni magamat, sokszor az élre
állva, csökkenteni a hátrányunkat. Mivel órám nem volt (szerviz) mások
segítségével tudtam kb., hol tartunk.Tempósan haladtunk, jöttek egymás
után a kisebb nagyobb emelkedők, illetve az iramváltások. Ezek hatására
kilencen maradtunk az üldözők közül. A verebi nagy emelkedőt leküzdve
aztán benéztem a lejtő legalján egy jobbost és mire összeszedtem magam
kb. 30 méteres hátrányba kerültem , amit nem tudtam visszahozni a
szembeszélben ( legalább nem estem). Így a maradékot, kb.14 km, egyedül
tettem meg, vigyázva, hogy azért más már ne tudjon megközelíteni.
20.
helyezést értem el. A hiba ellenére nagyjából elégedett vagyok. Jó
erőben érzem magam, jól tudok vele gazdálkodni. (Nagyon sok hajnali és
hétvégi edzés van mögötte.)
Hajrá Mazsolák!
Antal Balázs
2013. május 1., szerda
Páros időfutam 2013.04.26 / Mörbisch am See
Az idén számomra "szokatlan" versenyeket terveztem, s rögtön az első kinti, egy vegyes páros időfutam.
Tündi benevezett minket a mix 3-as csoportba, ami azt jelenti, hogy ketten több, mint 80-ak vagyunk ( igen, én 50:)))
Kiválasztottunk egy olyan pályát itt a közelben, ami hasonlított a
tavalyi ottani pályára, s hétről hétre edzettünk, kerestük a megfelelő
váltásidőket, a max terhelés szintet, ami nem okoz szakadást. Hamar
kiderült, hogy a Tündinek egy 24 km-es időfutamot kell hajtania, mert
hátul sem volt ideje pihenni. Ezért az 5-2 perces váltás mellett
maradtunk. A végére már 39,5-es átlagot hajtottunk.
A rendezők valami engedélyezési probléma miatt megváltoztatták az
útvonalat, ami így teljesen más lett, mint az eredeti, s a táv is
lecsökkent.
Pénteken a verseny előtt, végig hajtottunk rajta. Több emelkedő, sok kanyar, keskeny út. Csak az utolsó 4 volt az eredeti.
A rajt után 2 km emelkedő volt, itt a Tündi diktálta a tempót
keményen, majd én vezettem tovább. A gyors kezdés talán visszaütött egy
kicsit, de nem hagytam pihenni Tündit, s csak vonatoztunk váltás nélkül,
a szél függvényében változtatva a formációt. A vége szenvedős lett, de
sikerült egész jó időt tekerni.
Az első listán még fiú páros voltunk, de jelzésünkre javítottak, s nyertünk a csoportban. A párosok között 15. időt hajtottuk.
A versenyen tucatszámra láttunk csodamasinákat, szinte minden márka
csúcsgépe jelen volt. Az idő is csúcs volt, szóval jó napot zárt a
Mazsola.
Fotó helyett: http://youtu.be/gSdG3n4XGxI?t=15m25s
Fotó helyett: http://youtu.be/gSdG3n4XGxI?t=15m25s
Takács Péter
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)